Vår integritets- och personuppgiftspolicy

Den 25 maj 2018 införs en ny dataskyddsförordning, GDPR. På detta sätt vill vi informera om vad som händer med dina personuppgifter, när du kontaktar oss och blir kund hos oss.

Om du kontaktar oss med en förfrågan om våra tjänster, och det inte leder till något samarbete oss emellan, sparar vi endast ditt e-mail och vårt svar i dokumentationssyfte. Vi lägger aldrig till dig på någon mailinglista eller lämnar adressen vidare.

När du blir kund hos oss, registrerar vi de uppgifter, som vi behöver för att kunna utföra tjänsterna, kontakta dig för att sända rapporter och annan ekonomisk information som kommer fram ur det bokföringsmaterial vi får av dig, och uppfylla kraven i de lagar och regler vi som redovisningsbyrå har att rätta oss efter, samt för att kunna fakturera dig för tjänsterna. Det handlar om:

Namn

Organisationsnummer (=personnummer om du har enskild firma)

Adress

Telefon

E-postadress

Till dig som blir löpande kund vill vi också månatligen skicka ett nyhetsbrev. Detta nyhetsbrev innehåller normalt en påminnelse om att det är dags att lämna in material, information om ev. stängningar under den kommande månaden, och information om ev. nya viktiga lagar och regler som berör många av våra kunder. Detta är väldigt viktig information för oss att kommunicera till dig och viktigt att du tar del av. När du blir kund hos oss lägger vi till dig på vår sändlista för detta nyhetsbrev, men din e-postadress är alltid trygg hos oss. Vi lämnar aldrig någonsin ut den till tredje part.

Om vårt samarbete avslutas, sparar vi den information som vi enligt bokföringslagen behöver spara. Du tas givetvis bort från sändlistan vi nämner i stycket ovanför.

Dina personuppgifter är trygga hos oss! Om du har några frågor om allt detta är du välkommen att höra av dig.